Ultimo blog del año. - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu Ultimo blog del año. - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu

Ultimo blog del año.

Blijf op de hoogte en volg Bregje

31 December 2013 | Argentinië, Chilecito

Hee lieve vrienden en familie.
Het leek me weer tijd voor een blog op de laatste dag van het jaar.

Ik heb tot nu toe een heerlijke vakantie. Paar keer naar het zwembad geweest, asado’s gegeten, veel ijsjes gegeten en alles heerlijk rustig aan. Ook heb ik een paar keer lekker gekookt zoals pizza en empanadas, typisch Argentijns! Het enige nadeel is dat het wel een beetje heel warm, zo’n 43 graden, is om overdag echt iets te doen. Ik snap nu eindelijk waarom ze siësta nodig hebben. Tijdens de siësta is het buiten veel te warm om buiten iets te doen.

Ook heb ik natuurlijk kerst hier gehad wat heel anders dan in Nederland. Op kerstavond heb ik thuis gegeten met heel de familie. En om 12uur snachts was het natuurlijk echt kerst en iedereen wenste elkaar dan ook een fijne kerst om 12uur en waren er mensen die vuurwerk afstaken. Het leek voor mij een beetje op oud en nieuw. Ook waren er cadeautjes maar vooral voor de kinderen. Zelf heb ik een handdoek, een T-shirt en een roze slip gekregen. De roze slip is een traditie is Argentinië, je krijgt het als cadeau voor kerst van een vrouwelijk familielid en die hoor je dan te dragen met oud en nieuw. Wat ervoor zou moeten zorgen dat ik geluk heb volgend jaar. Dat hopen we dan maar.
Na het diner ben ik opstap geweest, de discotheken zijn hier buiten omdat het binnen te warm is. Hierdoor leek de locatie bijna op een concert. Het was heel gezellig en veel gedanst.

Na een dag uitgerust te hebben had ik vrijdag weer een klein feestje wat ook weer heel gezellig was, Argentijnen weten nou eenmaal goed hoe ze feestjes moeten maken. Daarna zijn we begonnen met het maken van verkleedkleren. Zaterdag was er “fiesta de disfrazas” hier ging iedereen verkleed naar toe, maar eerst hebben we 2 rondjes gelopen om het plein om aan iedereen onze outfits te laten zien. Ik was met een groep van 28 meisjes en we waren als dierentuin gegaan, zelf was ik een zebra. Samen met een andere groep hebben we de prijs gewonnen voor best verkleedde dames! De 2 dagen erna heb ik niet veel gedaan en vooral uitgerust want is toch best zwaar om 2 dagen achter elkaar pas om half 7 thuis te komen. Met oud en nieuw is er weer een heel groot feest

Nu is het alweer de allerlaatste dag van het jaar. Het was een geweldig jaar en ik kan zeggen dat ik een heel gelukkig meisje ben. Een jaar van het behalen van mijn diploma, begin van mijn uitwisseling en veel zomervakantie! Ik ben iedereen heel erg dankbaar voor alles. Mijn lieve gezinnetje natuurlijk dat ze me overal bij helpen en volledig achter de dingen staan die ik doe. De rotary dat ik een geweldig jaar kan hebben aan de andere kant van de wereld. En natuurlijk mijn lieve vriendinnetjes voor alle leuke tijden die we gehad hebben!

Los quiero! Ik hou van jullie! En natuurlijk een gelukkig nieuw jaar!

Dikke kus

  • 05 Januari 2014 - 13:15

    Simone:

    Hoi bregje,

    Beste wensen voor 2014. Kan alleen nog maar beter worden.
    Volgens mij hangt jouw leventje aan elkaar van feestjes.
    Geniet er maar lekker van.
    Kus simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Chilecito

Argentinie!

Mijn leven voor een jaar in argntinie

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

Noordreis

15 April 2014

Nog steeds vakantie

25 Februari 2014

Halverwege mijn jaar

31 December 2013

Ultimo blog del año.

12 December 2013

Weer terug naar normale leven
Bregje

Na het behalen van mijn diploma heb ik besloten om eerst een jaar weg te gaan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor argentinie! Dit vooral voor de mooie ervaring maar ook om spaans te leren. Via deze blog zal ik, voor iedereen die het interessant vindt om te weten wat ik daar een jaar ga doen, laten weten hoe het is. Ik zal hier regelmatig verhalen en fotos op zetten! Dikke kus

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 9631

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Juni 2014

Argentinie!

Landen bezocht: