Halverwege mijn jaar - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu Halverwege mijn jaar - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu

Halverwege mijn jaar

Blijf op de hoogte en volg Bregje

25 Februari 2014 | Argentinië, Chilecito

Het is alweer een tijd geleden dat ik voor het laatst een blog heb geschreven dus het wordt maar eens tijd voor een nieuwe. Ondertussen heb ik weer heel veel leuke dingen meegemaakt en de tijd vliegt voorbij. Soms iets sneller dan ik zou willen. Ik zit ongeveer op de helft van mijn uitwisselingsjaar en ik heb al veel geleerd, dingen over Argentinië maar ook over mezelf.

Ik heb hier nog steeds heerlijk vakantie! En vakantie in Argentinië is eigenlijk gewoon een groot feest. Dus ik vermaak me hier prima. Oud en nieuw vieren in een ander land is toch net even iets anders. Om 00:00 was het toch even raar om zonder je eigen familie te zitten, ook eten ze hier heel laat dus zaten we met z’n allen aan tafel voor een uitgebreid diner. Na het diner ben ik met vrienden op stap geweest naar een heel groot feest. Maar we waren niet de enige en stonden dus in een grote file met de auto… Dan mis je toch wel even je fiets om er gewoon tussendoor te fietsen. Hier kijkt iedereen je wel raar aan als je vertelt dat ze in Nederland echt overal met de fiets naar toe gaan. Eenmaal op het feest waren we te laat door de file en mochten we niet meer naar binnen. Na een half uur buiten te wachten mochten we toch naar binnen. En was het een hele geslaagde avond geworden. Hier vieren ze ook het feest van de 3 koningen. Dus toen ik sochtends naar beneden kwam lag er nog een klein cadeautje van de “drie koningen” op me te wachten. Dit vond ik heel erg lief van mijn gastmoeder. En natuurlijk werd dit savonds ook weer groot gevierd met een groot feest.

Verder kwam de Dakar natuurlijk door chilecito! Wat heel erg leuk was om mee te maken en in het echt te zien in plaats van dat het heel de dag op de tv staat omdat de jongens niks willen missen. Zoiets zie je niet iedere dag. Helaas heb ik ze alleen voorbij zien rijden en is het me niet gelukt om in de bivak te komen en ook echt mensen te ontmoeten.

Het was nog steeds heerlijk warm zomer weer dus dat betekent dat ik een paar keer naar het zwembad ben gegaan en ook een keertje naar de rivier. Het was heerlijk om heel de dag rond te hangen in de rivier met een heerlijk zonnetje erbij.

Januari was ook de maand dat er een jongen en een meisje naar Duitsland en een ander meisje naar Italië zijn vertrokken om hun uitwisselingsjaar te beginnen. Je beseft dan echt hoe snel de tijd gaat. Voor mijn gevoel ben ik hier nog niet eens zo heel lang maar ik ben er toch echt al bijna een half jaar.

Februari is de feest maand hier waar iedereen heel het jaar naar uitkijkt. Het is natuurlijk de maand van de carnaval. En heb ik even geluk dat de carnaval het grootst wordt gevierd in mijn provincie. Bijna iedere avond was er wel iets te doen, van bandjes die omtreden tot een optocht. De carnaval zelf wordt 1 week gevierd normaal maar helaas heeft het hier heel veel geregend meer dan normaal is voor februari en zijn er optochten en feesten savonds uitgesteld. En verplaats naar de week erna waardoor het eigenlijk 2 weken carnaval was. Het wordt hier wel iets anders gevierd dan in Nederland. De optocht is iets minder interessant maar heeft wel invloeden van Brazilië, zoals de drummers en dansers wat wel leuk was om te zien. Verder gaat iedereen in Nederland verkleed maar hier wordt er met meel gegooid, nep sneeuw gespoten en wordt er verf op je gezicht gesmeerd. Dat was wel even wennen voor mij maar als je eenmaal vies bent dan maakt het ook niet meer uit. Verder is er ook typische muziek van deze provincie en hebben mensen een takje basilicum boven hun oor. Maar het is carnaval en ook hier wordt dan veel gedronken en in mijn voordeel want hier drinken ze met carnaval wijn in plaats van al het bier in Nederland. Ook hollen ze hier een meloen uit en doen ze er wijn en suiker in wat eigenlijk best lekker is. Al met al heb ik me zeker vermaakt! Waarom ze hier de carnaval altijd aan het begin van februari vieren en niet als het officieel carnaval is weet ik niet maar zo is het ieder jaar hier. Wel hebben de mensen maandag en dinsdag vrij doordat het carnaval is maar er wordt dan verder niks speciaals gedaan of gevierd. !9 februari was het ook de 299ste verjaardag van Chilecito wat gevierd werd doordat belangrijke mensen van deze regio wat zeiden en dat er een soort optocht was voor deze mensen. Hier werden hadden alle scholen, sportclubs en andere belangrijke groepen gerepresenteerd. Ook liep ik mee om de Rotary te representeren. Hierna waren er allemaal optredens op een groot podium, door personen hier uit de buurt.

Ook heb ik natuurlijk een bezoekje gekregen van mijn lieve ouders en broertje. Helaas was het niet helemaal gelopen zoals gepland en kwamen ze een dagje later aan doordat ze vaststonden in een rivier. Jammer genoeg mijn lieve broer niet kunnen zien maar hij heeft gelukkig wel een beetje het land gezien waar ik woon. De andere drie weten nu wel precies waar ik woon en hoe ik hier nu echt leef. Het was heel fijn om ze weer even te kunnen zien. Al was het wel weer moeilijk om weer afscheid van ze te moeten nemen. Maar ondertussen heb ik hier al heel mijn eigen leven opgebouwd en had ik ook weer genoeg afleiding.

Nu begint school en tango al bijna weer en hockey is net weer begonnen dus ik begin nu ook iets meer een ritme in mijn leven te krijgen. Al is het wel zo dat ik maar 2 dagen school heb om vervolgens weer voor een week in Cordoba te zitten met alle uitwisselingstudenten voor een oriëntatieweekend en een groot Rotary congres. Het leven van een uitwisselingsstudent is af en toe wel heel erg makkelijk en leuk! Vanaf nu zal ik proberen om iedere maand weer een blog te schrijven.

Hele dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Chilecito

Argentinie!

Mijn leven voor een jaar in argntinie

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

Noordreis

15 April 2014

Nog steeds vakantie

25 Februari 2014

Halverwege mijn jaar

31 December 2013

Ultimo blog del año.

12 December 2013

Weer terug naar normale leven
Bregje

Na het behalen van mijn diploma heb ik besloten om eerst een jaar weg te gaan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor argentinie! Dit vooral voor de mooie ervaring maar ook om spaans te leren. Via deze blog zal ik, voor iedereen die het interessant vindt om te weten wat ik daar een jaar ga doen, laten weten hoe het is. Ik zal hier regelmatig verhalen en fotos op zetten! Dikke kus

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 9635

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Juni 2014

Argentinie!

Landen bezocht: