Nog steeds vakantie - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu Nog steeds vakantie - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu

Nog steeds vakantie

Blijf op de hoogte en volg Bregje

15 April 2014 | Argentinië, Chilecito

Het is me hier in Argentinie weer duidelijk geworden hoe ongeorganiseerd dingen kunnen zijn. De leraren zijn nog steeds aan het staken en ik heb dus ook nog steeds geen school gehad.

Maar gelukkig verveel ik me nog niet echt. Ik ben zoals ik al in mijn andere blog had verteld een week naar Cordoba geweest. Eerst een weekend in Carlos Paz (plaatsje naast Cordoba) wat heel gezellig was en daarna in Cordoba stad. Carlos Paz is een hele mooie stad naast een groot meer, veel Argentijnen gaan hier dan ook naar toe als ze op vakantie gaan. We zijn hier de bergen ingegaan en ook zijn we naar een alfajor (typisch “koekje”) museum geweest. Vervolgens ben ik de rest van de week in Cordoba stad geweest, hier sliep ik samen met Julia bij een gezin waar een meisje uit Denemarken woont. Dit was heel erg gezellig en hebben we alle dingen gedaan die je niet in Chilecito kan doen. Zo zijn we gaan shoppen, naar de bioscoop geweest, city tour gedaan met een bus, naar de bioscoop geweest, sushi gegeten, met z’n allen op stap geweest en hebben we een rondleiding gehad door de stem zaal van de regering van Cordoba.
Na deze hele gezellig week zijn we naar een groot rotary congres in Rosario gegaan. Er waren hier heel veel mensen, vooral interact en roteract. Hier hebben ze veel gepraat over wat de rotary allemaal doet en waarom het zo belangrijk is. Verder was ook de internationale rotary president aanwezig om wat te vertellen. Savonds zijn we weer terug gegaan naar Cordoba en de volgende dag ben ik weer naar Chilecito gegaan.

In Chilecito heb ik dingen gedaan en gezien die ik nog steeds niet gezien had. Zo ben ik een paar keer de bergen ingegaan, wat echt prachtig is hier, en hier ben ik ook naar een rivier gegaan waar 2 kleine rivieren met 2 verschillende kleuren samen komen. Dit is heel raar om te zien, het is zelfs zo dat het ene water heel veilig is om te drinken en het andere water gevaarlijk door de mineralen die erin zitten. Ook heb ik in een klein vliegtuigje over Chilecito gevlogen en ben ik naar de een station van de goud kabel geweest, die vroeger werd gebruikt om het goud uit de mijnen naar beneden te brengen.

Ook heb ik een dag doorgebracht met 6 roteracters van de hele wereld, VS, Belgie, Brazilie, Bolivia, Frankrijk en Mexico. Zij waren een week in mijn district en 1 dag hier. Met hun hebben we een rondleiding door de wijnfabriek gemaakt en zijn we naar een boerderij in de bergen geweest. Savonds hebben we met ze gebbqed en ben ik vervolgens heel moe naar huis gegaan.

Verder heb ik in de weekenden genoeg feestjes gehad. Ook ben ik naar mijn eerste “quince” geweest. Wanneer een meisje hier 15 wordt, wordt dat gevierd met een heel groot feest en een grote jurk.

Ik moest er toch echt aan geloven en heb ik al mijn voorbereidingen om weer naar Nederland te gaan gedaan. Ik ben aangenomen voor de universiteit en heb mijn terugvlucht geboekt.

Dit weekend is paasweekend en ga ik met mijn klasgenoten een nacht kamperen verder weet ik nog niet zo goed wat ik ga doen dit weekend. Dinsdag ga ik weer naar Cordoba want woensdag begint mijn noordreis waar ik nu al heel erg veel zin in heb.

Dikke kus

  • 15 April 2014 - 21:03

    Simone:

    Dat je nu nog steeds geen school/les volgt zou hier toch niet mogelijk zijn. Maar wat maakt het jou ook uit. Voor jou is het een groot feest. Ik ben wel blij dat je het nog steeds naar je zin hebt. Ook fijn dat je in ieder geval kunt beginnen in Tilburg. Heeft een nachtje wachten op een telefoontje toch zin gehad. Nu nog maar hopen dat geneeskunde toch nog ingeloot wordt.

    Fijn dat je trouwens bij die rivier niet overvallen werd door snel opkomend hoog water zoals je ouders wel hebben meegemaakt. Geniet nog maar een paar maandjes en zie je weer in juli. Hele dikke kus van ons. Simone

  • 19 April 2014 - 19:00

    Kristel:

    Hopelijk mag je na je noordreis nog wel even naar school. Kun je je spaans nog even goed op peil brengen. Ik weet dat je het feesten nog steeds erg leuk vind. Dat je je nog steeds niet verveelt komt ook doordat Julia nu bij je in huis zit. Geniet ervan en we zien wel weer een verslag van de noordreis op de blog.

    Een hele dikke kus van ons
    ps we missen je wel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Chilecito

Argentinie!

Mijn leven voor een jaar in argntinie

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

Noordreis

15 April 2014

Nog steeds vakantie

25 Februari 2014

Halverwege mijn jaar

31 December 2013

Ultimo blog del año.

12 December 2013

Weer terug naar normale leven
Bregje

Na het behalen van mijn diploma heb ik besloten om eerst een jaar weg te gaan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor argentinie! Dit vooral voor de mooie ervaring maar ook om spaans te leren. Via deze blog zal ik, voor iedereen die het interessant vindt om te weten wat ik daar een jaar ga doen, laten weten hoe het is. Ik zal hier regelmatig verhalen en fotos op zetten! Dikke kus

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 9633

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Juni 2014

Argentinie!

Landen bezocht: