Eerste week in Argentinie! - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu Eerste week in Argentinie! - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu

Eerste week in Argentinie!

Blijf op de hoogte en volg Bregje

15 September 2013 | Argentinië, Chilecito

Lieve familie en vrienden!

Al meer dan een week hier in Argentinie en de tijd gaat echt heel snel. Ik zal bij het begin beginnnen wat ik allemaal gedaan heb want dat is heel veel voor een week.

Op zondagavond kwamen al mijn vriendinnen als verassing om te vieren dat ik de volgende dag jarig zou zijn. Het was heel gezellig en ze hebben veel vor me gezongen en om 12 uur kwamen ze met een taart! Rond 1 uur ging iedereen weer naar huis want de volgende dag had ik mijn eerste schooldag.

Eenmaal op school met mijn schooluniform kwam ik in de klas waar ook al vriendinnen en een exchange student uit denemarken in zaten dus het was meteen gezellig. School duurde ongeveer tot half 1 en daarna zijn we nog even naar het plein geweest met iedereen. Op school en op het plein werd ik veel aangestaard en werd er veel over mij gepraat vooral door jongens haha. Savonds had ik mijn eerste tango les! dit vond ik heel erg leuk om te doen. daarna gegeten en meteen gaan slapen want ik was echt kapot. Ik krijg hier echt te weinig slaap snachts maar gelukkig bestaan er siestsas om bij te slapen:)

Dinsdag weer naar school geweest. Er wordt niet heel hard gewerkt om school en het enige vak dat ik echt goed begrijp is wiskunde en een beetje biologie. Savonds zijn we weer naar een vriendin geweest want de volgende dag hadden we vrij, teacher day.

Op woensdag heb ik dus lekker weer uit kunnen slapen. Smiddags een keer niet veel gedaan. En om 8 uur was mijn eerste hockeytraining. Dit was heel leuk met hele leuke mensen. Het veld is wel heel slecht, het is half zand en half gras.

Donderdag in mijn siesta tijd hadden we training op een kunstgras veld net buiten chilecito! Het is echt op een hele mooie locatie. Savonds heb ik nog een verjaardag gehad van een vriendinnetje.

Vrijdagavond had ik nog een keer hockeytraining en normaail gesproken meteen daarna tango les. De tango les ging alleen niet door want de leraar was bij een klassiek concert van een hele bekende groep in Argentinie. Na de training ben ik hier ook nog even naar toe geweest. En ze konden inderdaad echt prachtig spelen. Savonds heb ik nog met vriendinnen gegeten en een film gekeken:)

En vandaag kreeg ik als verassing dat we de hele omgeving van chilecito gingen bekijken. Het is hier zooo mooi. We zijn naar een klein dorpje, Sañogasta. Daarna zijn we doorgereden naar de rivier Miranda. in de winter staat het water heel laag en is het niet heel groen. In de zomer wordt alles heel groen en stijgt het water.

Morgen mag ik meteen meedoen met mijn eerste hockeywedstrijd maar nog even hopen dat het niet gaat regenen haha

Dikke kus!!!


  • 15 September 2013 - 14:16

    Arjan:

    Mooi verhaal en mooie foto's Bregje. Veel succes met je eerste Argentijnse hockeywedstrijd!!

  • 16 September 2013 - 18:40

    Simone:

    Hoi Bregje,

    Klinkt allemaal al goed en positief wat je meemaakt en doet. Heb vanmiddag Christel uitgebreid gesproken en ook zij vertelde dat je op skype ook zo klonk. Fijn hoor dat je je daar zo snel aan kunt passen.
    Geniet maar lekker en oh ja ........ wat zie je er knap uit in je uniform. Staat je echt ....
    Liefs vanuit Stiphout. xs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Chilecito

Argentinie!

Mijn leven voor een jaar in argntinie

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

Noordreis

15 April 2014

Nog steeds vakantie

25 Februari 2014

Halverwege mijn jaar

31 December 2013

Ultimo blog del año.

12 December 2013

Weer terug naar normale leven
Bregje

Na het behalen van mijn diploma heb ik besloten om eerst een jaar weg te gaan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor argentinie! Dit vooral voor de mooie ervaring maar ook om spaans te leren. Via deze blog zal ik, voor iedereen die het interessant vindt om te weten wat ik daar een jaar ga doen, laten weten hoe het is. Ik zal hier regelmatig verhalen en fotos op zetten! Dikke kus

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 9689

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Juni 2014

Argentinie!

Landen bezocht: