Bijna maand in Argentinie! - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu Bijna maand in Argentinie! - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu

Bijna maand in Argentinie!

Blijf op de hoogte en volg Bregje

01 Oktober 2013 | Argentinië, Chilecito

Ik ben al bijna een maand in Argentinie en wat gaat de tijd snel. Ik heb ook al veel gedaan en veel dingen te doen.

Mijn eerste hockeywedstrijd heb ik helaas verloren. Het is toch wel heel erg wennen om in een ander land een wedstrijd te spelen.

De week erna en ben ik maar 3 dagen naar school geweest. Dinsdag was ik echt te moe en voelde me niet heel lekker dus even lekker uitgeslapen. Woensdag hadden we eerst les en daarna een aantal spellen op school om te vieren dat hij bijna studentendag was en begin van de lente. Donderdag weer spellen gehad. Vrijdag is er niemand naar school gegaan omdat 21 september studenten dag is. Om dit goed te vieren zijn we met een grote groep naar een klein plaatstje in de bergen gegaan. Hier hebben we savonds met z'n allen gefeest! En ook in tenten geslapen, dit was alleen wel heel koud want het was maar 3 graden snachts. De volgende dag daar ook geluncht en toen naar huis gegaan. Thuis nog even geslapen en toen savonds mee naar familie geweest en hier heb ik mijn eerste argentijnse asado(bbq) gegeten. DIt was echt heel erg lekker!

Zondag heb ik lekker heel de dag bijgeslapen. Om maandag weer naar school te kunnen gaan. De school is hier wel echt heel erg makkelijk het enige probleem is dat ik de vragen niet altijd begrijp in het spaans en dat een antwoord op de vraag geven in het spaans nog moeilijker is.

Ook sport ik hier heel veel. Ik heb iedere maandag woensdag vrijdag hockey en maandag en vrijdag meteen na hockey tango. Op dinsdag en donderdag schoolgym en soms extra hockeytraining. Iedere week lekker sportief dus. Tussen door spreek ik ook nog veel met vriendinnen af.

Afgelopen weekend had ik mijn eerste oriëntatie weekend met alle anderen uitwisselingsstudenten uit mijn district. Dit was in Cordoba. voor mij is het 7 uur met de bus naar Cordoba. Op donderdag gingen we al met de bus en we kwamen om 7 uur sochtends aan in Cordoba. Hier hebben we met de een groepje ontbeten en daarna zijn we gaan winkelen. Om 1 uur gingen we met de bus naar het weekend toe net buiten de stad Cordoba, Carloz Paz. Dit is een heel mooi plaatsje en in de vakanties ook heel toeristisch. Het weekend was leuk maar soms wel saai doordat ze dingen bleven zeggen die we al wisten.

Ook hebben we eindelijk informatie gekregen over de eerste reis die we kunnen maken naar het zuiden van Argentinie! Deze is 25 oktober al dus al snel.

Op zondagmiddag ging iedereen weer naar huis maar onze bus naar chilecito vertrok pas om half 12 savonds. Om de tijd te doden zijn we naar de bioscoop geweest!
In de bus weinig geslapen waardoor ik maandag bijna de hele dag heb geslapen en dinsdag ook lekker uitgeslapen want er was geen school.

Komend weekend ga ik naar La Rioja om te hockeyen! waar ik nu al heel erg naar uit kijk.

Dikke kus!
Chau!!

  • 04 Oktober 2013 - 18:37

    Janneke:

    Ha Bregje,

    Dat klinkt goed allemaal zeg. Wat een druk programma. En wat zie je zo veel. Maar ik kan me voorstellen dat het af en toe een uitputtingsslag is;-)
    Geniet er nog lekker van.
    Groetjes Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Chilecito

Argentinie!

Mijn leven voor een jaar in argntinie

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

Noordreis

15 April 2014

Nog steeds vakantie

25 Februari 2014

Halverwege mijn jaar

31 December 2013

Ultimo blog del año.

12 December 2013

Weer terug naar normale leven
Bregje

Na het behalen van mijn diploma heb ik besloten om eerst een jaar weg te gaan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor argentinie! Dit vooral voor de mooie ervaring maar ook om spaans te leren. Via deze blog zal ik, voor iedereen die het interessant vindt om te weten wat ik daar een jaar ga doen, laten weten hoe het is. Ik zal hier regelmatig verhalen en fotos op zetten! Dikke kus

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 9662

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Juni 2014

Argentinie!

Landen bezocht: