Mi vida en Argentina - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu Mi vida en Argentina - Reisverslag uit Chilecito, Argentinië van Bregje Biggelaar - WaarBenJij.nu

Mi vida en Argentina

Blijf op de hoogte en volg Bregje

14 Oktober 2013 | Argentinië, Chilecito

Hee!

Het is maar weer tijd voor een nieuwe blog ik krijg van mijn lieve familie thuis te horen dat ik vaker verhaaltjes moet gaan schrijven.

Zoals ik al zei ben ik vorige week met mijn hockey team in la rioja geweest dit was heel erg gezellig! Sochtends met de bus naar la rioja om vervolgens pas savonds laat thuis te komen. In la rioja hebben we 2 wedstrijden gespeeld.
Toen we op weg waren naar supermarkt om even eten en drinken te kopen zag ik voor het eerst een kleine windhoos wat op een kleine tornado leek. Dit was apart voor mij om te zien.

De dag erna heb ik een heerlijke asado gegeten in een prachtige omgeving. Dit was in het plaatsje San Miguel net buiten chilecito. Ik geloof niet dat ik ooit zoveel vlees bij een bbq heb gegeten maar het was dan ook heel erg lekker!

Ook hadden we deze week veel hockeytraining om ervoor te zorgen dat we dit weekend zouden gaan winnen. Voor mij was het wel even wennen om met 30 graden in de volle zon te trainen. Maar met veel water drinken tussendoor was het te doen. De wedstrijd zondag hebben we helaas verloren met 2-1, wat niet terecht was want de tegenstanders maakte een goal die eigenlijk niet telde. Toch heb ik wel lekker gespeeld.

Afgelopen woensdag moest ik een presentatie geven voor de rotary. In eerste instantie dacht ik gewoon een kleine presentatie om me even voor te stellen. Maar het bleek een hele gebeurtenis te zijn met wisselen van president te zijn dat gefilmd werd en in de krant kwam. Heel erg interessant was het niet, het was veel klappen en bedanken en ik begreep niet alles wat er werd gezegd.

Mijn spaans gaat wel steeds beter, ik begrijp het meestal wel als de mensen direct rustig tegen me praten. In een groep is het wel wat moeilijker ik moet me echt concentreren om het te begrijpen en dit lukt niet altijd. Ik kom ook een heel eind met duidelijk maken wat ik wil ook al kloppen mijn spaanse zinnen nog niet..

Donderdag heb ik lekker nederlands gekookt hier! Een huzarensalade en gehaktballen gemaakt:) Het beviel heel goed zeker de salade die ik nu vaker moet gaan maken.
Zaterdag ochtend hadden we ook alle ingredienten gekocht om een lekkere nederlandse appeltaart te maken. Hierna zijn we uiteten geweest. En heb ik smiddags de appeltaart gemaakt. Het lukte alleen niet zo goed want het meel (glutenvrijmeel) was heel anders dan normaal.. maar toen die eenmaal klaar was was die wel lekker! En heb ik met vriendinnen lekker thee gedronken en taart gegeten.

Vandaag heb ik een lekker vrij dagje omdat het hier een feestdag is. En vrijdagmiddag ga ik met mijn oma en moeder hier naar buenos aires voor een weekend!! Ik ging ervan uit met het vliegtuig maar argentijnen doen hier alles met de bus. Dus we vertrekken vrijdagmiddag en komen zaterdag ochtend in buenos aires aan. Zondag gaan we naar een groot technopolis event ik ben heel benieuwd wat dit is. Maandag kom ik dan weer ergens tussen de middag thuis.


Hele dikke kus!!

  • 14 Oktober 2013 - 19:59

    Kristel:

    Ik ben blij dat het zo goed gaat. Mis je toch een beetje het nederlandse eten! Taart ziet er goed uit. Wel lang met de bus. We zien/horen wel weer hoe het is geweest. Geniet er maar lekker van.

    Dikke kus mama

  • 14 Oktober 2013 - 20:02

    Simone:

    Hoi Bregje,

    Leuk weer iets van je te horen. Ik ben blij dat je nog steeds zo enthousiast bent en dat je je nog steeds zo goed vermaakt. Zeker met dat hockey doe je natuurlijk weer een leuke ervaring op. Ik hoorde afgelopen weekend al via de moeder van
    Lisanne van Asten wat voor een reis je in petto hebt. 15 uur in de bus is niet niks. Maar ook dat hoort erbij om iets van het land te zien. Veel plezier en blijf inderdaad maar goed schrijven, zodat ook wij in dit natte koude kikkerlandje op de hoogte blijven.

    Liefs van ons.
    Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Chilecito

Argentinie!

Mijn leven voor een jaar in argntinie

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2014

Noordreis

15 April 2014

Nog steeds vakantie

25 Februari 2014

Halverwege mijn jaar

31 December 2013

Ultimo blog del año.

12 December 2013

Weer terug naar normale leven
Bregje

Na het behalen van mijn diploma heb ik besloten om eerst een jaar weg te gaan. Uiteindelijk heb ik gekozen voor argentinie! Dit vooral voor de mooie ervaring maar ook om spaans te leren. Via deze blog zal ik, voor iedereen die het interessant vindt om te weten wat ik daar een jaar ga doen, laten weten hoe het is. Ik zal hier regelmatig verhalen en fotos op zetten! Dikke kus

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 9659

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 26 Juni 2014

Argentinie!

Landen bezocht: